Oboseala pilotilor care zboara pe timp de noapte.

Decizia guvernului olandez de a limita traficul aerian pe unul dintre cele mai aglomerate hub-uri aeriene din Europa, prin reducerea zborurilor de noapte și restricționarea operării avioanelor zgomotoase, reprezintă nu doar o măsură de mediu, dar și un moment definitoriu în echilibrarea drepturilor umane fundamentale cu imperativele dezvoltării economice și ale mobilității moderne. Această inițiativă, răspundând unei hotărâri judiciare ce impune guvernului de la Haga să își intensifice eforturile în vederea reducerii poluării fonice, ilustrează tensionarea constantă între nevoia de dezvoltare durabilă și presiunile exercitate de industriile majore, în acest caz, industria aviației.

Reducerea numărului zborurilor de noapte de la 32.000 la 27.000 până în 2025 și interzicerea operării avioanelor extrem de zgomotoase, cum ar fi Boeing 747-400, în intervalul orar 11 p.m. – 7 a.m. pe aeroportul Schiphol, nu reprezintă doar o măsură de atenuare a poluării sonore, dar și un exemplu de adaptare pragmatică la rigorile protecției mediului. Analiza guvernului olandez privind o posibilă închidere parțială sau totală a aeroportului Schiphol pe timpul nopții subliniază un angajament serios față de calitatea vieții cetățenilor și protecția mediului înconjurător.

Pe de altă parte, realitatea economică și presiunile sectorului aviatic au demonstrat capacitățile și limitele guvernamentale în implementarea unor astfel de politici. Eșecul guvernului de a limita numărul zborurilor la 450.000, cu 10% sub nivelul din 2019, reflectă dificultățile inerente ale balansării între obiectivele de mediu și dinamica pieței, împreună cu bariera reprezentată de legislația și politicile europene.

În acest context, decizia aeroportului Schiphol de a majora costurile pentru companiile aeriene care utilizează avioane zgomotoase este un pas înspre responsabilizarea sectorului și încurajarea tranziției către practici mai sustenabile. Această strategie evidențiază o abordare care ar putea fi replicată la nivel global pentru a alinia nevoile sectorului aviației cu imperativul protecției mediului și al calității vieții umane.

În concluzie, măsurile adoptate de guvernul olandez și aeroportul Schiphol în vederea reducerii poluării fonice reprezintă un exemplu valoros de guvernanță care încearcă să echilibreze complexitatea nevoilor umane, economice și de mediu într-un mod care respectă și apără drepturile fundamentale. Acest caz subliniază importanța dialogului între diversele părți interesate și necesitatea unei abordări inovative și flexibile în politica de mediu și dezvoltare durabilă.

Sursa: stirileprotv.ro

spot_img

Latest articles

Related articles

spot_img