Corupție și Manipulare în Alegerile Românești!
Ah, ce vremuri trăim! Nicușor Dan, primarul Capitalei, ne spune că decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție era „absolut previzibilă”. Evident, cum altfel? Justiția, acea doamnă oarbă, pare să aibă un ghid nevăzut care o îndrumă mereu spre aceleași concluzii, indiferent de caz. Un joc mediatic, spune domnul Dan. Și cine sunt actorii principali? Politicieni și instituții care dansează într-un spectacol regizat de interese obscure.
Și cum să nu te întrebi, când vezi că Toni Greblă încă se află la șefia Autorității Electorale Permanente? Ce credibilitate să mai aibă un sistem electoral condus de figuri controversate? Nicușor Dan își exprimă îndoiala și speranța că poate, poate de data aceasta, autoritățile „au învățat ceva”. Dar ce să învețe, când lecțiile sunt mereu aceleași și nimeni nu pare să rămână cu vreo consecință serioasă?
Să nu uităm de Călin Georgescu, personajul principal într-un alt act al acestui teatru absurd. Candidatura sa și acuzațiile de manipulare electorală aduc în prim-plan o întrebare arzătoare: când va deveni justiția în România cu adevărat independentă? Când vor înceta aceste spectacole care insultă inteligența cetățeanului?
În acest context, alegerile prezidențiale se anunță a fi mai mult decât o simplă cursă pentru Cotroceni, ci un test de integritate pentru întregul sistem politic și judiciar din România. Nicușor Dan sugerează că ar fi fost bine ca alegerile să fie mai devreme. Poate pentru a scurta agonia așteptării unui miracol democratic?
În final, ce rămâne? Un tablou sumbru al unei scene politice românești unde actul justiției este regizat de marionetele puterii, iar cetățenii sunt spectatori neputincioși. Dar până când? Până când vom accepta această farsă continuă fără să cerem cu adevărat schimbare și responsabilitate?
Este timpul să ridicăm cortina de pe aceste jocuri de culise și să cerem transparență, integritate și, mai ales, o justiție care să servească poporul, nu pe cei la putere. Până atunci, rămânem în așteptarea unui final de act care să aducă o schimbare reală, nu doar o nouă reprezentație în aceeași piesă tristă.